Acest articol a fost citit de 1525ori
Monopolul mai exista in prezent doar sporadic. E un fel de amintire a unor vremuri incipiente. Atunci existau doar cateva marci de sampon. Corect e sa zic doar “sampon”. Samponul cu urzica era varful gamei… Spray-urile erau si ele in putine variante si chiar se dadeau cadou la zile de nastere. De sapun nu mai vorbesc. Era un fel de valuta de schimb. Iar cafeaua… Cafeaua iti deschidea orice usa. Usa doctorului, in special.
Oricine se asteapta ca un sapun sa faca clabuci, un sampon sa faca spuma si un spray sa miroasa frumos. Oare ce altceva ar putea face, oare cum altcumva ar putea sa se comporte un astfel de produs?! Oare ce tumbe ar putea sa faca un detergent? Eventual sa dizolve murdaria cu puterea mintii, nu?
Pe-aproape. Oamenii care produc toate astea au mai gasit ei cate o chichita ca sa iasa in fata. Am vazut de curand un sampon cu ulei de migdale si un altul cu un alt fel de ulei dintr-o planta pe care oricat as incerca sa-mi amintesc numele, nu pot. Le dau tot felul de nume noilor produse, zice-se imbunatatite, gen “Ocean fresh” (pun pariu ca tanti Aglae din coltul Strazii Principale din Cuca Macaii nu stie ce e ala “ousan fres”), si le includ orice fel de ingrediente, doar-doar s-o opri consumatorul la raftul lor. Toti striga de fapt “Aici! Aici! Opreste-te aici!”.
Mi se pare fantastic cum mai baga ei cate un ingredient minune in sampon, “esenta din frunze de… blablabla” si (gata, mi-am amintit) “ulei de argan”. Ba, ej nebun? Ce-i aia? Ne transformam in botanisti cu totii. O planeta de botanisti care isi ucid padurile. Ironic, nu?
Matusa Vera Aloe este peste tot, jojoba la fel, lamaia este omniprezenta, menta de asemenea, gasim ulei de masline, ulei din seminte de struguri (serios?! Parca scoteam vin din struguri..), ulei din germeni de grau (wow, nu paine?!), ulei de arnica (arni.. ce?), ulei de neem (vorbeste careva romana?!), ulei de Tamanu (m-ati pierdut, gata).. samd. Orice leguma si fruct sunt stoarse si scurse in amestecul de sampon, sapun si spray! Da. Orice, numai sa vii la ei si sa cumperi!
Mai bine ma arunc direct in gramada cu legume si fructe a taranului din piata si gata! m-am spalat pe cap si am terminat cu facutul baii.
Dupa ce tot Hollywood-ul a innebunit cu filmele 3D, acum a aparut detergentul cu tehnologia de curatare 3D. (Puf!) Cum vine asta? Inginerie, muica, inginerie. Adica, vine coenzima ca un ninja si ataca murdaria din toate directiile, si de sus si de jos si din lateral, un fel de kama sutra high-tech. Tehnologia asta este un fel de Chuck Norris pentru detergenti.
Aud intr-o zi de un antiperspirant care, zice reclama, dureaza “72 de ore”. Ba, ej nebun? Adica, faci baie luni si te mai speli din nou de joi incolo?! Jur ca n-am inteles care este mesajul. Nu inteleg ce este cu alea 72 de ore?! Poate sunt eu mai slow. Intreb si eu, ca nah, tot mi-a dat Statul gura: cum poti sa bagi asa ceva pe piata intr-o tara ca Romania?! Noi avem unul dintre (daca nu cel mai) scazut consum de produse de ingrijire personala din Europa. Adicatelea, tu incurajezi oamenii sa nu se mai spele, ca oricum o faceau si asa rar si prost?! Eu asta pricep. Dupa ce ca sunt ei vai de capul lor, tu ii impingi si mai rau inspre prapastie?!
Pai, atunci, bagati fratilor multe alte mesaje si inventii de-astea inutile. Astept sa apara ciorapii care se schimba o data la an, betisoarele de urechi reutilizabile si hartia igienica cu doua fete. Daca ii mai bagati un parfum de tei si o aroma de scortisoara, le vom si manca.
Inventiile voastre sunt un fel de Mafie care asteapta Originalitatea la colt sa ii dea in cap atunci cand nici nu este pe faza, iar Utilitatii ii fac “o oferta pe care nu o pot refuza”… (pentru cunoscatori… ;))
2 Responses to “Sufletul comertului”